czwartek, 5 czerwca 2014

W drodze


                                                do Normandii, zatrzymaliśmy sie chwilę w Amiens.
                                                                                   Warto!
                                  Choćby po to by zobaczyć najwiekszą , gotycką katedrę we Francji.
                                                                I zajrzeć do domu Juliusza Verne'a.
                                 Ale to co nas zaskoczyło to...pływające ogrody, zwane Les Hortillonages.
                               Kiedyś w tym miejscu byly bagna, które stopniowo zasypywane, stworzyły
                                         wysepki, na których od wieków uprawia sie kwiaty i warzywa.
                                   Można wypożyczyć kajak lub łodkę i popływać między wysepkami...
                                          Nie mieliśmy już na to czasu. Ale wyglądało -obiecująco.

                                   Za to spędziliśmy miły wieczór z przyjaciółką, która zrobila dla nas
                                                       kolację z mulami w roli głównej-mniam:)
                                                                           Anita-dziękujemy:))












    




































                                             A gdy się pożegnaliśmy z Amiens, ruszyliśmy wprost na
                                                                              Pont de Normandie.
                                                          Rozpięty nad Sekwaną, robi ogromne wrażenie.


















                                                                          Dobrej nocy:))






                              

54 komentarze:

  1. rety jakie urokliwe domki, całą Francja jest chyba taka piękna!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Francja, rzeczywiscie ma wiele , wiele do zaoferowania:) Zycia nie starczy..
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Och cudownie ... po dzisiejszym pracowitym na maksa dniu znowu mam ochotę sie teleportować ... do tej łódki :-)
    Nasyciłam oczy i nakręcam się na wakacje ... marze o urlopie :-)
    Dobrej nocki , pa pa !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwona, a kiedy masz w planach urlop? Teleportacje, trudno by mi bylo zorganizowac,ale taki "rejsik", juz tak;)
      Usciski:)

      Usuń
    2. Och, Katarzynko, jak mi się miło zrobiło :-)
      Jeszcze nie wiem kiedy dokładnie mam urlop, bo on zależy od moich rodziców, męża i tego czy dzisiejsza katastrofa w pracy (włodarze miasta wywalają nas z naszego Ośrodka, bo sobie ZUS robią .... jestem wściekła!) pociągnie za sobą duże zmiany :-(
      Dziękuję Ci Kochana, będę pamiętała :-) .... to chyba pierwszy ciepły uśmiech jaki mi się dziś przydarzył
      Uściski serdeczne!

      Usuń
  3. Francuski gotyk zachwyca mnie niezmiennie. I zazdrość mnie żre, że im się chce zadbać o otoczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano maja troche wybitnego gotyku u siebie. Z tym otoczeniem Hanus-to wiesz, pogadamy przy sokawce:)

      Usuń
  4. Ja też zawiesiłam się na gotyku :) zwłaszcza na witrażach... To niesamowite ile jest pięknych miejsc na świecie!
    Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witraze faktycznie-cudowne.
      Malgos, a sa tacy co tego piekna w ogole nie widza, ino samo zlooo i brzydote.
      Usciski:)

      Usuń
  5. Piękna katedra....uwielbiam gotyk nie tylko w architekturze!
    Domeczki jak z bajki, pewnie fajnie tam się mieszka. Życie wygląda na spokojniejsze niż u nas....Bardzo klimatyczne miejsce! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat te na zdjeciach-bardzo urokliwe i klimatyczne, ale nie wszedzie tak jest...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Uwielbiam takie klimaty. Ze mnie jest romantyczna dusza. Myślę że dobrze bym się czuła w takich miejscach. Świat jest piękny, ale u nas też nie brakuje pięknych miejsc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno Amiens i okolice -warte zobaczenia.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Oh Catherine, what a trip. It's so wonderful to have this journey with you! Lovely pictures!!! Thank you!
    All the best to you. Have sunny days
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Elisabeth
      it's a great pleasure to read such words:))) Thank you:)

      Usuń
  8. Ach te Twoje urocze podróże:))))pięknie tam:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachwycające są francuskie miasteczka, wszystko takie czyściutkie i wypielęgnowane ....
    Gotyckie katedry nieodmiennie robią wrażenie na mnie. Te witraże ..... cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidia,
      tak te katedry zawsze zmuszaja do myslenia, jak to mozliwe, ze zostaly zaprojektowane i wykonane , bez tych wszystkich technologii dostepnych dzisiaj. W sumie, w takich chwilach-raduje mnie potega ludzkiego umyslu:)

      Usuń
  10. Marzę o zwiedzeniu katedry w Amiens i Reims - gotyk w najlepszym francuskim wydaniu :) A miasteczko przeurocze! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta w Reims calkiem niedaleko z Alzacji-zapraszam:)

      Usuń
  11. A mnie najbardziej podoba się ten słodki mostek, przedzielony na pół furteczką do domu. Rozkoszny!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już nawet nie potrafię powiedzieć co mi się najbardziej podoba, może ten domek z niebieskimi schodami. W ogóle spokój bije z tych fotografii. Jestem kompletnie zauroczona. To jest właśnie to, o czym mówię od początku - miejsca, które pokazujesz mają dla mnie w sobie dużo uroku. Nie ujmując niczego Polsce, ale piękno jest nie do porównania. Pewnie dobrze się wypoczywa w takim otoczeniu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amiens, ma wiele twarzy;)
      Ta jest spokojna i urokliwa.
      Zaluje, ze sie nam nie udalo poplywac miedzy tymi wysepkami, bo to naprawde wypoczynek:)

      Usuń
  13. Super wyprawa , katedra i most robi faktycznie piorunujące wrażenie. Pozdrawiam i dobrego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, jesli bedziesz znowu przejazdem, to zapraszam , pozwiedzamy razem;)

      Usuń
  14. Każda Twoja podróż obfituje w cudowne miejsca:) Dzięki, że też mogę 'podróżować' po tych zachwycających zakątkach:) Witraże w katedrze są niesamowite!!!
    Miłego i słonecznego weekendu:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Katedra przepiękna! uczyli mnie o niej dawno temu na Historii Sztuki:) Franca ma rzeczywiście nieprzebrana ilość atrakcji dla wielbicieli architektury i sztuki. A ja na razie moge pomarzyć...nawet nasze plany na spotkanie razie muszą poczekać bo szykuje sie na operację i rekonwalescencja potrwa co najmniej do września. Cieszę sie że w tym roku pojechałam wcześniej na urlop. Pozdrowienia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, a to mnie zmartwilas. Ide pytac na pw.
      Usciski!!

      Usuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wsiąkłam w klimat jak truskawka w kompot. Oj podoba mi się i to bardzo, bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  18. Most faktycznie robi wrażenie, niesamowita budowla. Zachwycona jestem Twoimi zdjęciami. A jak pomyślę, że jest ktoś kto codziennie wchodząc lub wychodząc z domu przechodzi przez ten piękny biały mostek, to mam ochotę gołymi rękami fosę koło domu wykopać a później ją wodą wypełnić...Obłęd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mo, tez mialam na to ochote. Przeszlo mi , gdy sobie pomyslalam o komarach. trudno fosy i mostu nie bedzie, ale komarow tez ni;)

      Usuń
  19. Pretty, loving the old sort of your region. Great phoitos.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdjęcia, jak zwykle - piękne. Miejsca takoż samo. Jakie ładne lampy oświetleniowe (zdjęcie mostu nad Sekwaną) Gotyk uwielbiam ! Więc znów powzdycham :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten most, to po prostu majstersztyk:) Drugi raz nim jechalismy, widoki z gory-niezpomniane.

      Usuń
  21. Kasiu, mam bardzo podobne zdjęcia z mostu!!!
    Znowu mnie niesamowicie zaskoczyłaś. Widzę, że mam jeszcze dużo do nadrobienia w podróżowaniu, tylko czasu jakby ciągle zbyt mało :(
    Super fotki z miasteczka nad rzeczką ;)
    Buziaki Ci przesyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym niedoczasem, to chyba wszyscy tak mamy...
      Buziole:))

      Usuń
  22. Ten most to niezwykła budowla. Jest bardzo piękny.
    Francuskie gotyckie katedry to moja wielka miłość.
    Poznałam kilka.
    Bardzo żałuję, że nie znam tej w Amiens.
    Kasiu, zdjęcia jak zwykle prześliczne.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamietam Lusiu o Twoim zamilowaniu do katedr gotyckich:) Amiens po drodze do Paryza, wiec moze kiedys , znajdzie sie na waszym szlaku:)
      Serdecznosci:)

      Usuń
  23. Piękna wycieczka.
    Nam się juz coraz mniej chce, o dwóch intensywnych latach potrzeba czasem soboty z domowym obiedkiem i ciastem:) Dzisiaj murzynek pieczony przez mojego męża:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, ale wiesz, ze to bylo po drodze do Normandii, na razie siedzimy w domu.Ekhm, znaczy ja siedze, bo Wu to tu, to tam:)
      A maz co ciasta piecze-to skarb. Moj tez umie;)

      Usuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  25. Czysto i klimatycznie :) ...... a zabytki architektury urzekają :) Pozdrawiam :) Fajne foty :-)

    OdpowiedzUsuń