piątek, 27 lutego 2015

Strasburg na weekend czyli

                                                                                   ciąg dalszy wycieczki.
                                         Jedną z najładniejszych dzielnic Strasburga jest Petite France, której nazwa
                                            być może pochodzi od: "małej francy", syfilisu-" francuskiej choroby".
                                                                                          
                                          Chorujący na kiłę żołnierze byli umieszczani w przytułkach i szpitalach
                                                                      zlokalizowanych w tej części miasta.
                                                            W XV wieku dzielnica zamieszkana przez rybaków
                                                                                    i garbarzy (tanneurs).                    




















                                                            
                                                         
                                                                           Typowy alzacki wzór na obrusie.





                                                                I jeszcze zimowo, udekorowane okno.





















                                     Z Petite France całkiem blisko jest do średniowiecznej, ażurowej katedry.






                              Przytulony nieomal do Katedry, Maison Kammerzell z XVI w. zachwyca misternie
                                                                               rzeźbioną fasadą.
                                          Przed wiekami dom handlarza serem, dziś droga restauracja i hotel.















                                                             Akurat trafiliśmy na "koncert " tenora.






                                                                                 Zasłuchani...
  






























                                                             To co?  Kiedy wpadniecie do Strasburga?;)

                                                                Pięknego weekendu  Wam życzę!



68 komentarzy:

  1. Byłam tam, byłam tam!! I w Petite France i w katedrze i na wieży. Pisałam na jej szczycie kartki z pozdrowieniami:)))
    Byłam latem, Petite France jest pełna kwiatów, kolorowa, w ogródkach kawiarnianych tłumy ludzi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna i latem jest przepieknie i kolorowo:) W lutym niestety bardziej surowo..
      Ale za to nie ma tlumow turystow, co zdecydowanie wole.

      Usuń
    2. JA pamietam w zasadzie tylko katedre i szczyt widokowy wiezy...a w zasadzie pamietam z tej wiezy tylko lekki spad tarasu i mialam wrazenie ,ze zaraz polece w dol...Mnemo czy tak jest? Bylo to bardzo, bardzo dawno!
      Z chcecia wybralabym sie jeszcze raz.

      Usuń
    3. Na wiezy , to ja tez bylma wieki temu;) Mnemo opowiadaj, Ty masz to na swiezo:)

      Usuń
  2. Troche mam daleko. Ale podobnych miast z przepieknymi pruskimi murami mam sporo na wyciagniecie reki, nawet moje wyglada podobnie. :) Nie mamy za to takiej wypasionej katedry, podobna jest za to w Köln. Kammerzell to tez brzmi znajomo. :)))
    Mysle, ze w Strassburgu moglabym sie dogadac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moglabys:) Ale tu sie jednak unosi francuski duch:) Wyraznie;)

      Usuń
  3. Piękna architektura ... tylko ten syfilis :-) ;-)
    ale Katedra może uleczyć każdego niedowiarka ... piękna i przytłaczająca
    Dobrego weekendu Katarzynko

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne miasto, piękne !!!
    a na zdjęciu z tradycyjnym obrusem to ja Kury widzę, ale może to blogowe zboczenie :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdjęcia mistrzowskie! Ile się tam można dopatrzeć historii! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziekuje za komplement;) Tak, tyle wiekow, tylu ludzi, kazdy ze swoja histpria:) Buziaki:)

      Usuń
  6. Z przyjemnością wpadnę ponownie do tego pięknego miasta. Zachwyciło mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada cudownie! Katedra zachwyca swoja potega, a jednoczesnie koronkowa delikatnoscia. Oj wiem, wiem, ze mam ciagle zaproszenie do Strasbourga ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szłam tą samą drogą - jakby to wczoraj było. A wtedy miałam za mało czasu:(

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym tam być dla samego widoku tego kanału i.... dla całej reszty :)
    Kasia czy ty masz zdjęcia tych platanów z liśćmi ,bardzo jestem ich ciekawa , bez liści tak różnią się od naszych :))
    Byłam w kadedrze w Kolonii ,najbardziej jej wielkość uderzyła mnie jak weszłam do jej wnętrza ,jakbym się znalazła w kamiennym mieście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Intrygują mnie te platany , na zdjęciach niezbyt dobrze widać ,ale chyba nie ograniczają się do przycięcia góry ,ale usuwają też boczne gałęzie .

      Usuń
    2. Maria, mam, na pewno gddzies mam. Jesli nie tych to platanow na poludniu, Poszukam.
      Katedra w Kolonii jest rzeczywiscie wielkaaaa, ta w Strasburgu, ciemna i nie nie poraza tak swoim ogromem.

      Usuń
  10. Piekne miasto, bardzo miło wspominam pobyt w nim :) Niestety straciłam wszystkie zdjecia z pobytu tamże :(
    A przed katedrą stał wtedy starszy pan grający na katarynce.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie sądziałam, że jest tam aż tak pięknie!!! Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasburg moze zachwyciec, naprawde:) dziekuje i pozdrawiam cieplo:)

      Usuń
  12. Piękne zdjęcia zwłaszcza ostatnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw to google wymyslilo, zeby zrobi te fote w czerni i bieli. Popatrzylam i stwierdzialm, ze faktycznie wylazly detale.
      Serdecznosci:)

      Usuń
  13. I love the buildings with half timbers, they are superb.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kasiu, piękna wycieczka, super fotki.
    Nie byłam w Strasburgu od środka, tylko przejazdem. Zawsze brakowało czasu.
    Teraz wiem, że powinnam tam zajrzeć kiedyś.
    Buziaki dla podrózniczki

    OdpowiedzUsuń
  15. Strasburg to jedno z najpiękniejszych miast jakie widziałam. Zachwyca mnie katedra i tutejsza architektura.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spojne jest i caly czas sie rozwija. Nie rezygnuje z nowoczesnych rozwiazan.
      Serdecznosci:)

      Usuń
  16. Piekne migawki , nie potrafię nawet wybrać co jest najpiękniejsze. Miasto z niepowtarzalnym charakterem . Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma charakter, rzeczywiscie, zostaje w pamieci:) Buziaki:)

      Usuń
  17. Piękny ten Strasburg... Raz tylko przejeżdżałam , dawno temu i to nad ranem. Katedra jest zachwycająca, nie mogę wyjść z podziwu dla średniowiecznych budowniczych katedr , ile w tym precyzji, dokładności, artyzmu... I ile czasu te cuda trzeba było budować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mika, ja tez uwazama, ze czapki z glow, przed budowniczymi i architektura katedr.

      Usuń
  18. To zdjęcie z kanałem i murami pruskimi mnie zachwyciło, inne foteczki też są świetne. Ciekawa wirtualna podróż. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Właściwie to już się zbieram. Naładowana takim obrazami po prostu trampki i w drogę!
    :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale tam pięknie, te domy i katedra. Oj poszalałbym z aparatem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alzcja bardzo wdziecznym obiektem do fotografowanie jest:) To dla mnie zaszczyt goscic Cie na blogu:)

      Usuń
  21. Przepiękna architektura :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja najchętniej już dzisiaj:))))bardzo mi się podoba wycieczka:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Przecudna wycieczka i pięknie pokazane miejsca. Foty wymiatają :)
    Pozdrawiam i gratuluje :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Palavras gentis podem ser curtas e fáceis de falar, mas seus ecos são
    verdadeiramente infinitos.
    (Madre Tereza de Calcutá)
    Lindas imagens...amei!
    Um abençoado inicio de mês!!!!
    Beijos Marie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Po Twoim wpisie jadę choćby zaraz! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ależ piękne fotografie. Szczególnie te z odbiciem w wodzie. No i zaproszenie miłe:)) Chciałaby się napisać "już niedługo":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iii, chciałoby się.... miało być:)

      Usuń
    2. Wielkie dzięki:))) A napiszesz o wspomnianym przez Ciebie panu?:)

      Usuń
  27. Ja mam Strasbourg na co dzień ;) a restauracja w Maison Kammerzell może i droga, ale warta odwiedzenia! (a do maja jest promocja na choucroute z 3 rybami, 2 w cenie 1 więc się bardzo opłaca;) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka rybna wersje to ja nawet lubie:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  28. Hi Kate, I miss your beautiful images. I thank your for taking us to this beautiful town, makes me feel like I was in a movies scene.
    France is truly a beautiful country full of mystery and untold story.
    Enjoy your weekend my dear

    Hugs,
    Aida

    OdpowiedzUsuń
  29. jestem pod wrażeniem tej części miasta i ta monumentalna katedra! kolejny spacer w Twoim kadrze mam zaliczony.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piekne miasteczko, kiedyś byliśmy tam z M, ale tylko przejazdem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń