środa, 2 grudnia 2015

Szlakiem Szopek


                                                                             i innych smaczków.
                                          W Bergheim , całkiem niedaleko ode mnie, w okresie Adwentu ,
                                                                  spaceruje się, podziwiając szopki.
                                               Są one dziełem mieszkańców ,  zadziwiają pomysłowością.
                                                        Nie każdą udało mi się sfotografować, a szkoda..
                                                     Za to wpadł mi w oko...czajniczek i inne dekoracje.






























                                           
                                                    Niezwykła szopka- recyklingowa, i niezwykła choinka.
                                      Na gałązkach wiszą pokrywki, chochle, łopatki i inne utensylia kuchenne.















                                                               Oryginalna szopka w... chomącie.





































                                    Muszę przyznać, że wróciłam do domu, naładowana pozytywna energią.
                                     Ludziom się chce, ludzie potrafią się angażować we wspólne projekty.
                                                      Wam też trochę tej dobrej energii wysyłam:)



43 komentarze:

  1. Piękny spacer wśród pięknych dekoracji.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne! Kurcze... szkoda, że w naszym katolickim państwie nie ma takiej tradycji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu biere tą dobrą energię, dziękuję :)) Fajna jest różnorodność tych szopek i wszystkie ciekawe i nie ma tandetnych, same plusy :))) Ta w chomącie najbardziej mi się podoba :) Mam w domu chomąto wycyganione od kuzyna, ale moje nie jest takie ciekawe i znacznie młodsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie trochę za szybko na szopkę, ale dekoracje są wspaniałe i faktycznie zachęcają do tworzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze troche tak, z drugiej strony, teraz korzystamy z tego szlaku my, a za chwile -turysci) Na razie -luz i to jest fajne;)

      Usuń
  5. Piękne. Od razu przychodzi mi taka refleksja do głowy. Dlaczego w pobliskich Niemczech, gdzie jeżdżę, czy też u Ciebie, ludzie nie boją się, że ktoś im taką dekorację zniszczy czy ukradnie?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostawie to pyatnie bez odpowiedzi;)
      Niedawno mielismy goscia, ktorego niezmiernie dziwil brak ogrodzen. I caly czas sugerowal, ze nalezy je zrobic.My nie mamy takiej potrzeby.

      Usuń
  6. Pięknie. I ludziom się chce!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie piękne dekoracje pokazujesz, szopki uwielbiam oglądać, najpiękniejsze są w Krakowie, ale takie z żywymi zwierzątkami też są cudne.
    Wszystkie szopki są pomysłowe, ale ta w chomącie naj...
    Serdecznie pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytając kilka słów o Tobie mam wrażenie, że napisałaś je również o mnie - "kocham, podróże, książki, ogród i starocie". A podróż na Lazurowe Wybrzeże to marzenie, które mam nadzieję spełni się w niedługiej przyszłości. Bo ja wychodzę z założenia, że marzenia się spełniają. Pozdrawiam lawendowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario, bardzo sie ciesze z Twoich slow i z Twoich odwiedzin:)
      Marzenia bardzo lubia sie spelniac i tego Ci zycze:)

      Usuń
  9. Takie male spolecznosci trzymaja sie dzielnie. Im jeszcze sie chce chciec.
    Naprawde pomyslowe te szopki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Mialam tego przyklad u nas rok temu. Podczas organizacji jarmarku. Wszyscy sie cieszyli , jak dzieci) Mieli rozne, nowe pomysly. I zapal.

      Usuń
  10. Chętnie pospacerowałabym wśród tych szopek i dekoracji:)))szkoda że w mojej okolicy na światełkach się kończy:)))a czajnik przykuł też moją uwagę:))))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, pewnie mozna by cos takiego i u Was zorganizowac. Serdecznosci sle)

      Usuń
  11. Za każdym razem, kiedy trafiam na takie informacje i opisy, zżera mnie zazdrość, że u nas (mówię o mojej wsi, ale i w szerszej skali jest podobnie) coś takiego jest niemożliwe. To brzmi jak bajka o żelaznym wilku. Wieś jest martwa. Na tydzień przed świętami pojawią się chińskie ozdoby, mikołaje zwisający z komina, migające lampki, plastikowe renifery i mnogość innych paskudztw. U mnie prowokuje to odruch wymiotny. Wybacz Kasiu...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta szopka w chomącie niezwykła ;) Zresztą każda ma w sobie to rodzinne ciepło i magię świąt :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawde,a z sama bylam ciekawa kolejnej:) Serdecznosci)

      Usuń
  13. Jestem pod wrażeniem , pomysłowość nie zna granic , tak przystrojone domy i posesje dużo mówia o ich mieszkańcach i rozweselają szary krajobraz, no super po prostu!
    Uściski Katarzynko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak nam slonca ostatnio, jest wiec , tak jak mowisz Iwonko)

      Usuń
  14. Skarbnica pomysłów. Co ten człowiek nie wymyśli ! ja też planuję powiesić czerwone jabłuszka na jabłoni przed domem.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem cos tam u ludzi podpatrze i ja;)
      Jabluszka, takie proste, i takie ujmujace:)

      Usuń
  15. Wspaniały pomysł z tymi szopkami i dekoracjami. Jak miło mieszkać w takich miłych klimatach, nie tylko w domu, ale i na zewnątrz pięknie i przyjemnie . Od razu jest większa ochota na wyjście z domu i długi spacer :))
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alzcaja slynie z tego upiekszania zewnetrza. bardzo to cenie)
      Usciski)

      Usuń
  16. Każda kraina ma jakieś piękne zwyczaje. Szopki przed domami wyjątkowe, zwłaszcza ta w chomącie. : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaluje, ze inne jakos slabo wyszly , albo w ogole nie weszly w kadr.

      Usuń
  17. Hi dear friend ,, que hermoso lugar ,, espero que tenga un lindo día
    Catiñod

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za ten spacer. A czajniczek bajeczny!

    OdpowiedzUsuń
  19. Faktycznie , że ludziom się chce . Podziwiam kreatywność. Fajnie , że baterie naładowałaś pozytywnie . Pozdrawiam Kasiu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pomysłów tu widzę moc!!!
    Ale fajnie, że już wkrótce świąteczny czas :)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne inspiracje odnajdujesz Kasiu!

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie same Twoje zdjęcia naładowały pozytywnie. Ach fajne są takie dekoracje, miło popatrzeć:)

    OdpowiedzUsuń