poniedziałek, 3 listopada 2014

Warszawski spleen i rozwiązanie zagadki


                                               Bardzo Wam wszystkim dziękuję, za poszukiwania:)        
                                         Zagadka trudna, żadnych podpowiedzi . Tym bardziej gratuluję :
                                                      Grażynie z bloga:http://retro-maria.blogspot.fr/
                                                     Jadwidze z  http://jadwiga-sercemtworzone.blogspot.fr/
                                                    I Brzozie B z bloga http://urokliwemiejsce.blogspot.fr/
                                               
                                                    Oczywiście to wieże bazyliki w Piekarach Śląskich.
                                                                    Bardzo dla mnie istotne miejsce.
                                                     Proszę o kontakt, mam dla Was małe niespodzianki:)

                                              A dziś jeszcze,  nostalgicznie, listopadowo, melancholijnie.
                                                                     Cudowne Warszawskie Łazienki.


































                                                                               JERZY ŻUŁAWSKI

                                                                               ŁAZIENKI (fragment)


                              

                                                Poszedłem do Łazienek. Park królewski stary
                                                 Drzemał w słońcu i ciszy. Na zwierciadle wody
                                               Wsparłszy białe, w marmurze wykowane schody,
                                               Pałac lśnił przez zielonych gęstych drzew konary.

                                               A z drzew na białe barki nimf, na strojne panie,
                                            Na przechodniów tłum barwny, gwarny uśmiechnięty
                                             Leciał gęsty liść żółty, przedwcześnie zwiędnięty,
                                             Tu – gdzie niegdyś królowie mieli swe mieszkanie…



                                                                            Dobrego dnia!






                                                                     

67 komentarzy:

  1. Gratuluję wszystkim Paniom, które odgadły zagadkę.
    Kasiu widzę, że wypoczywasz w Polsce. Jesień mamy taką piękną i kolorową i ciepłą niesamowicie. Baw się dobrze, wypoczywaj, relaksuj i ciesz oczy polskimi widokami. Wszystkiego dobrego Ci życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juz w domu, Dorotko. Kilka dni tylko spedzilismy w Warszawie. za malo, za krotko:(
      A jesien rzeczywiscie cudowna!

      Usuń
  2. Bardzo lubię Łazienki są bardzo piękne o każdej porze roku. Szkoda że tak krótko mogłaś pobyć w Warszawie.
    Juz się cieszę na Twoją niespodziankę i bardzo dziękuje :)
    Miłego Dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakaż ta jesień piękna... zdjęcia cudnie melancholijne. Mój dzisiejszy faworyt to nr 5 :))
    Kasieńko mam do Ciebie prośbę. Wieczorem (tzn. moim "wieczorem";)) wyślę e-maila.
    Ściskam Cię mocno i buziaki zasyłam! :)***

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżu, Kasia, fantastyczne zdjęcia, zwłaszcza to z mostkiem odbitym w wodzie - majstersztyk! Ale miałaś pogodę!

    OdpowiedzUsuń
  5. No, taką jesień jestem w stanie polubić............................... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I Szopen, i pałac na wodzie - piękne. I to światło, takie rzadkie w tę porę roku. I znajome miejsca :)... i gołąbek ! Cuda, panie, cuda !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, jak tylko weszlam do parku, to mnie zatkalo. Bo takie swiatlo, to prezent od losu:) A dzie ten golabek?;)

      Usuń
    2. Kasiu, ze mnie ornitolog, jak z koziej ... a w dodartku ślepa !
      Na ostatnim zdjęciu jest gołombek !

      Usuń
    3. Azaliz to nie jest mewa?;)

      Usuń
    4. To jest mewa gołębiowata :)

      Usuń
  7. Zobaczyłam pomnik Chopina i zaraz w głowie zabrzmiał mój ulubiony walc
    http://www.youtube.com/watch?v=LZXJf_r9Qyk
    Ten najbardziej kojarzy mi się z jesienią w Łazienkach. Rzeczywiście zdjęcie z mostkiem to mistrzostwo. Szkoda, że nie wracaliście "południem"Polski.

    Ogromne gratulacje dla pań, które wygrały:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaskolko, ale trafilas, bo mnie tez walc w glowie gra...I jeszcze polonez As-dur...

      Usuń
  8. Piekne jesienne uroki.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Łazienkom do twarzy w jesiennych barwach:) Zdjęcia mnie zachwyciły:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja nie mam czasu do Łazienek.....
    Ostatnio byłam? Zimą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnemo, pamietam, ze gdy mieszkalismy w Warszawie, tez nam czesto nie bylo po drodze.

      Usuń
  11. Kasiu!Jakie piekne zdjecia z Lazienek, co za kolory, ciesze sie bardzo,ze spotkalysmy sie...sciskam Cie serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grazynko, ja tez sie ciesze:)) I to jak! Buziaki:)

      Usuń
  12. Taka jesień może być :)) Fajnie się Wam trafiło, a zdjęcie z mostkiem też mi się najbardziej podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidia, a wiesz, ze strzelone na szybko, bez ustawiania, ot tak, bo wydawalo mi sie, ze bedzie ciekawie..
      Usciski sle:)

      Usuń
  13. Tegoroczna jesien jest wyjatkowo urocza. Wiem, ze sie powtarzam ale...Twoje zdjecia Kasiu sa tak piekne i pelne ciepla, ze chcialoby sie tam byc :)
    Dziekuje Ci za warszawska jesien :)
    Usciski :***

    OdpowiedzUsuń
  14. Jesien to moja ulubiona pora roku :) zdjecia sa bajeczne i ciesze sie, ze udal sie Wam wyjazd do Stolicy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piekne zdjęcia łazienek jesienią, nie byłam tam jeszcze niestety, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto kiedys pojechac, szczegolnie w zwykly, pracujacy dzien, kiedy jest mniej ludzi...
      Usciski sle:)

      Usuń
  16. Piękne zdjęcia, szczególnie to z trawą nad wodą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Artenko, a to mezowskie akurat. Ucieszy sie z pochwaly:)

      Usuń
  17. Dziękuję za wyróżnienie. Już pisałam na meila... A co do zdjęć, cudowna Polska Złota Jesień- kocham taką słoneczną i pachnącą ziemią zroszoną nocnym przymrozkiem i "kwitnącą" wszystkimi kolorami jakie można sobie wyobrazić. Pozdrawiam cieplutko. Chwytam link i umieszczam na pasku bocznym swojego bloga, by móc podpatrywać na bieżąco... ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. W Piekarach nigdy nie byłam, poza tym mnie te czekoladki zamroczyły. A dzisiaj kiedy za oknem deszcz cieszę oko Twoimi ciepłymi, jesiennymi kadrami. Polska Złota Jesień zasługuje na owacje na stojąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mo, w Murcji tez czasem pada?:) Dziekuje Ci bardzo i pozdrawiam goraco:)

      Usuń
  19. O kurcze, aż wstyd, bo właśnie sobie uświadomiłam, że tego lata nie byłam w Łazienkach :(

    OdpowiedzUsuń
  20. W Warszawie mieszkająca i od dziecka chodząca do Łazienek i powiem Ci, że ja nie widziałam takiej pięknej jesieni jak jest na Twoich fotkach :)))) Oko artysty to oko artysty :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Łazienki jesienią są cudne !!!!!!!!!!!!! Super fotki , pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  22. No "oczywiście"....;))) Uff, wreszcie mogę odetchnąc ;)) Całuski Kochana!:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowna jesień :) i kochane Łazienki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Trafiłaś na piękną pogodę, to zdjęcie mostu z odbiciem w wodzie rewelacyjne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje:)
      Pogoda rzeczywiscie -wymarzona.
      Serdecznosci:)

      Usuń
  25. Superb images, the water, reflections, the bridge and more, oh yes, I love them all.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie zaglądałam ostatnio do Ciebie, a szkoda, bo wieże piekarskie znam :)
    Piękne zdjęcia !!!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereniu, faktycznie szkoda! Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Niestety, nie można być wszędzie..... a i tak czas gdzieś ucieka.

      Usuń
  27. jak zwykle piękne ujęcia.powiem szczerze,że troszke buszowałam w internecie,ale nie natrafiłam na zdjęcie z pokazaną przez Ciebie katedrą:-)
    gratuluję wygranym.
    serdecznie pozdrawiam
    lena

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo dziękuję za wyróżnienie...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluje:) To mnie jest milo, ze ktos zna , miejsce dla mnie wazne:) Pozdrawiam cieplo:)

      Usuń
  29. Warszawa jest piękna jesienią. Nie byłam tam wieki :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziewczynom gratuluję. Ja nigdy nie byłam w Piekarach Śląskich, a szkoda. Łazienki niezmiennie urokliwe. Pozdrawiam Kasiu.

    OdpowiedzUsuń