niedziela, 20 grudnia 2015

Staroświeckie


                                    czy też, jak stwierdził nasz syn -oldschoolowe lampki  świecą
                                                                  co roku na naszej choince.
                                          Co prawda, mają swoje humory, ale nadal trzymają fason.
                               I są - "naprawialne", w przeciwieństwe do  tych wyprodukowanych w
                                                                                  ChRL.












 





 

                                         
                                                                  I bombki, też  mamy bardziej retro;)
                                               
















                                       Wczoraj , wzięło mnie na przeglądanie zdjęć  i natknęłam się na
                                             zdjęcia naszych choinek. Jak wyglądały kilka lat temu.



                                           Tu się wzuszyłam, bo jest to choinka w naszym domu w Polsce.
                                       Już mieszkaliśmy we Francji, ale jeszcze przyjeżdżaliśmy do "siebie".
                                          To były nasze ostatnie Święta Bożego Narodzenia w polskim domu.





















                                                               A tegoroczną pokażę niebawem:)

                                                             Lecę nadrabiać blogowe zaległosci.




47 komentarzy:

  1. Podziwiam i wiem, że tęsknota potrafi dać w kość, a pięknych wspomnień nikt nie zabierze.
    Wszystkiego najlepszego życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja najbardziej lubię te starodawne lampki, bo one dają fajne, łagodne światło, rozpływające się we wnętrzu. Te "nowoczesne" mają światło ostre i świecą tylko w okolicy choinki :) Dziś przeglądałam stare bombki, parę sztuk z nich ma już chyba z 50 lat. Drogocenne są. A ile wspomnień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, swiatlo daja takie pastelowe. Choc troche przez to, ze juz zaroweczki wyblakly.
      Mam nadzieje, ze dzieci beda dbac o te starsze ozdoby choinkowe...Chocby wlasnie z powodu wspomnien:)

      Usuń
  3. Ma klimat taka choinka z wiekowymi lampkami i bombkami.Też mam kilka starych bombek i wiszą u mnie na honorowym miejscu. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto je trzymac o inie dbac, dla wspomnien:) Serdecznosci)

      Usuń
  4. Też mam sentyment do starych ozdób, przedmiotów i cieszę się, że dla moich dorosłych Synów również jest to ważne! Czekam na Twoją choineczkę Kasiu:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, tak ich wychowalas i chcialabym by moje dzieci tez docenialy te rzeczy "z dusza".
      Wlasnie zrobilam kilka zdjec, ale nie jestem zadowolona.

      Usuń
  5. Lubię staroświeckie ozdoby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba sie do nich wraca? W moich klamociarniach sporo ludzi kupuje stare bombki, lampki, te slomkowe ozdoby.

      Usuń
  6. Ach, jak ja lubię te retro ozdoby, u nas babcine mają teraz moi rodzice, z sentymentem patrzę na papierowe anioły mojej babci
    Zazdroszczę tych światełek, piękne
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, papierowe anioly babci..jejku, przepadly gdzies..Niestety. Nie chce do tego wracac:(
      Dobrze, ze zachowalam w pamieci piekne choinki w domu babci.
      Swiatelka w rodzinie od 30 lat, co najmniej:)

      Usuń
  7. Piękne choinki mieszkały w waszym domu. Ja też przechowuję stare ozdoby choinkowe, ale od kilku lat na mojej choince coraz więcej rękodzieła. U nas co roku inny domownik dekoruje choinkę, w tym roku będzie moja kolej. Po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na ukorzenioną choinkę, którą ubiorę tylko w niciane ozdoby, zrobione przez blogowe koleżanki. : ) Spokoju na czas przygotowań życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekna tradycja z tym dekorowaniem na zmiane:) Chcialabym kiedys powiesic tylko szydelkowe ozdoby, orzechy, serducha uszyte z kratek;)
      Dziekuje:)

      Usuń
  8. Śliczne choineczki :)
    I ja mam całe pudło stareńkich bombek, które od zawsze były wieszane na choinki w moim rodzinnym domu, koniecznie muszę je przejrzeć , zobaczyć w jakim są stanie :)
    Ściskam serdecznie, Agness:*

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudnie. Uwielbiam sataroświeckie ozdoby :)) i u mnie tez takie rządzą na choince od wczoraj :))
    Uściski świąteczne ślę
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym samym czasie stroilysmy choinke:)
      Serdecznosci)

      Usuń
  10. Uwielbiam takie choinki w stylu vintage. Zawsze przywołują wspomnienia domu rodzinnego i tego, co już utracone. To zawsze mnie wzrusza. Cudownych świąt Kasiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez.
      Holly Droga postaram sie napisac mejla do Ciebie dzisiaj.

      Usuń
  11. Też niedawno przeglądałam zdjęcia i "stare" choinki!
    Tak się przy tym wzruszyłam, że aż się pobeczałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U nas co parę lat wyciągamy karton z rodzinnymi bombkami i zdobimy choinkę. Oszczędzamy je dla naszych wnuczek, a może jeszcze dalej ;-)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie marzenie, zeby ..jeszcze dalej. Pozdrawiam Mario)

      Usuń
  13. Ja też właśnie wczoraj oglądałam nasze choinki i doszłam do wniosku, że co roku kupujemy większą myśląc, że jest taka sama jak rok temu;))) Tegoroczna wielka już ubrana!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))Nazse do tej pory byly male i puchate, a tegoroczna ma ma 190 cm;)
      Usciski)

      Usuń
  14. Z sentymentem patrzę na Twoje ozdoby choinkowe. Bardzo piękne.
    Ja także mam takie ozdoby. Co mnie opętało, że nie przystroiłam nimi mojej choinki?
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusiu, ja po prostu o niektorych pudelkach-zapominam..Bo troche sie ich uzbieralo przez lata.
      Moze i Ty tak masz?
      Pozdrawiam goraco)

      Usuń
  15. Ja też lubię retro ozdoby:))niektóre to prawie antyki:))))Pozdrawiam serdecznie:)))Wspaniałych Świąt życzę:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Taki komplet lampek, pudeło takie samo, był w moim domu, tylko w zielonych oprawkach. Najłdniejsze światełka były dla mnie te zielone i amarantowe. nie wiem, czy jeszcze go używają, ale musiałby mieć pewno dobrze ponad 40 lat. Bombek kilka stareńkich też mam, po babci. Najpiękniejsza bombka z dzieciństwa to srebrny łabądź, byłam nią oczarowana. A cukierki na choince pamiętasz? Bardzo się starałam, żeby zeżreć zawartość i tak zawinąć papierek, żeby nikt nie poznał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oe pochodza zmojego domu, i byly kupione w latach 70-tych. I maja niewymieniane zarowki..
      Cukierki pamuetam, i koszyczki z orzeszkami)
      Wisza cukierasy i u nas, ktos je wyjada podobnie, jak Ty wd ziecinstwie:)

      Usuń
  17. Taki komplet choinkowych światełek mieli moi rodzice. A ja dzisiaj ubierając drzewko wyrzuciłam kolejny łańcuch lampek made in China :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Z okazji świąt Tobie, Twoim bliskim i wszystkim czytelnikom składam najlepsze życzenia. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. Dziękuję za Twoją tegoroczną obecność na moim blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Hi dear friend !! No hay nada más bello que un árbol de Navidad cargado de luces

    OdpowiedzUsuń
  20. Kasiu, ja światełek nie mam ale bańki rodowe tak i zawsze wieszam je na choince bez względu na to w jakim anturazu ma byc,te bańki zawsze są gdyż wiąza mnie z nimi wspomnienia moich rodziców i teściów...zachowaj więc i Ty co możesz....życze całej Twojej Rodzince wspaniałych Świątecznych Dni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram sie zadbac o nie)
      Dziekuje Beatko za zyczenia)
      Tobie tez Wesolych!

      Usuń
  21. Super choinka, uwielbiam święta:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam bardzo podobne retro lampki i bardzo je lubię, mimo, że niekiedy płatają figla :)

    Kasiu zdjęcia choinek jedyne i niepowtarzalne, przywołują wspomnienia i utracony bezpowrotnie czas, oj! rozczuliłam się...

    Zdrowych, szczęśliwych Świąt !!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Pełnych miłości i rodzinnego ciepła, prawdziwie magicznych Świąt ! Pozdrawiam już świątecznie - M.

    OdpowiedzUsuń
  24. L'arbre de Noël est superbe et énorme. Les guirlandes lumineuses sont les mêmes que celles de mes parents : je les adore! Bonne fin d'année!

    OdpowiedzUsuń